Tjugofem procent.

Skrivet - 2015-03-24 @ 20:08:44 // Av: Linda
Då har jag fått besked att jag har diagnosen PTSD, så nu blir det behandling. Just nu väntar jag på att få ett besked vart den blir och vem som blir min behandlare. Jag hoppas att det blir samma som jag träffat dom senaste tre gångerna. Kände att jag kunde öppna mig mera än vad jag kunnat tidigare och att det har hjälpt mig, jag har lättare för att prata med mina nära och kära om vad som hänt och hur jag mått men även hur jag mår nu.
 
Idag har jag varit på möte tillsammans med min chef på Örebro Kommun, det kändes bra att träffas och prata av sig lite om vad min plan är. Målet just nu är att börja jobba, men vi startar sakta för att sedan öka. Hoppas verkligen att jag håller och klarar av att komma tillbaka på heltid. Det är segt att gå hemma och inte ha något att göra så det känns skönt att få mjukstarta i två veckor för att känna efter om det fungerar. Håller tummarna för att några planer jag har går i lås också, det vore oerhört skönt att få slippa ett utav stressmomenten. Så när jag ändå skriver lite, vet ni någon som är intresserad utav en Volvo 945 -94, så har jag en till salu. En fd. försvaret bil så den är välservad. Besiktningsgubben som besiktade den i November förra året gav beröm över att den var så välvårdad för att vara en så pass gammal bil.
 
 
Imorgon ska jag dessutom provjobba, jag kommer att börja 25% för att kunna öka det i min takt och komma tillbaka på heltid igen. Min dröm vore att få komma tillbaka till Pressbyrån, men just nu så fungerar det inte. Mina allra närmsta vet varför och jag känner mig inte riktigt beredd för att skriva ut det här. För mig har det varit ett stort steg att ens skriva orden PTSD här, men känner att jag behöver skriva av mig lite. Jag har även skaffat mig en lösenordsskyddad blogg där jag skriver av mig också.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg dig?