Prisutdelning för Rallymasters, DM för Södermanland/Västmanland och Autoexperten Rallycup.

Skrivet - 2011-11-26 @ 16:00:00 // Av: Linda
Idag är det prisutdelning för ovannmända cuper. Pappa och Sören slutade på en andra plats i Rallymasters Klass 5 A/B/C Klassiker/Veteran/App-K -81. Trotts att dom har haft enorma problem med bilen under nästan varje deltävling, det har alltid varit något som strulat för dom. Så jag tycker att deras placering är helt klart godkänd.
Dom vart ifrån åkta av Per Görthberg som vunnit alla deltävlingar och dessutom åker med en Porsche 911. Dessutom ska jag följa med för att min bästa vän, Josefina slutade på en andra plats i Rallymasters UngdomssRally, 13 poäng efter Daniel Budin och 9 poäng före Victor Liljesson. Hon slutade dessutom på en andra plats i Autoexperten Rallycups Bilklass 6 Ungdomsrally, 57 poäng efter min klubbkompis Rasmus Persson som vann den klassen. Trotts att han under säsongen lyckades totalskrota sin rallybil. Josefina kom även 25 poäng före Patrik Johansson.
Är så glad för deras skull, Josefina har växt jätte mycket under året och tills nästa år blir hon C-förare. Rasmus (min klubbkompis) även så. Tur att vi åker i olika klasser ;-)!


Pappa & Sören i Holmenskog Rallyt.

Dessutom ska det bli kul att få träffa alla underbara vänner igen, rallyt medför att man träffar många olika underbara personer som hjälper en och stöttar en :-)!

Igår hade jag ett väldigt givande samtal...

Skrivet - 2011-11-01 @ 09:11:36 // Av: Linda
Med en väldigt inspirerande person, nämligen Ramona Karlsson.

Fotograf: Glenn Mattsing, Tidningen Outside

För mig är hon väldigt inspirerande på så vis att hon har nått det målet som jag siktar på, nämligen Rally-SM. Men för att jag ska komma dit måste jag ha delmål på vägen, vilket jag har lagt upp i mitt huvud. Som för nästa års rallysatsning så är mitt mål att kunna köra så mycket som möjligt, därför arbetar jag för att få ihop sponsoerer vilket är alldeles nytt för mig. Därför ville jag prata med Ramona om hur hon gör i sitt sponsorsökande, vilket var väldigt nyttigt på så vis att vi började prata om en hel del annat också som jag har gått runt och funderat på. Det var så skönt att få prata av sig med en som varit precis där jag är idag. Som har mött precis de motgångar som jag möter idag. Detta gör mig ännu mer sugen att nå mitt mål, att komma dit jag vill. Men som sagt, det är en bit kvar. Min tanke är att stanna kvar i Grupp E så länge jag tycker att det är roligt och så länge jag känner att det ger mig något i min utveckling. För som rallyförare blir du aldrig fullt utvecklad, för på varje tävling lär du dig något nytt. Vilket också är väldigt viktigt, men åker du samma tävlingsklass hela livet och vinner alla tävlingar du deltar i, då är det ju dags att klättra upp en nivå och sätta nya mål.


Fotograf: Joel Carlsson, JCRallypics.se