Det svänger snabbt.

Skrivet - 2013-07-10 @ 10:30:23 // Av: Linda
Just nu svänger mitt liv väldigt snabbt, ifrån att ha fått en praktik på BIVA som jag trodde skulle kunna leda till ett jobb. Men som jag första veckan på praktiken fick veta att det inte skulle göra.. Jag fick av en händelse vara med på ett personalmöte, vilket jag dock inte tror var meningen. Där dom avslöjade vad som kommer hända på BIVA framöver, jag har dock inte rätt att avslöja det. Men det kommer att presenteras i September.
 
Iallafall så vart jag uppringd av Arbetsförmedlingen fredagen på min första vecka på BIVA och dom hade matchat mig mot ett företag som behövde anställa någon omgående. Det var en liten livsmedelsbutik och tanken var att det först skulle vara 2 veckors praktik och sedan 6 månaders provanställning, givetvis vart jag intresserad. Arbetsförmedlingen bad mig ringa och prata med butiksägaren, jag hann dock inte samma dag och jag glömde lite bort det då det var väldigt stressigt och rörigt på BIVA. Så jag fick ett påminnelse meddelande av hon som hade hand om matchningen och jag ringde på en gång. Jag fick komma dit samma dag och träffa butiksägaren och jag sa att jag skulle komma under dagen, dessvärre så tänkte jag mig inte riktigt för när jag lovade det och kom strax därefter på att jag inte hade någon bil med mig denna dagen. Jimmy hade skjutsat mig då tanken var att vi skulle åka till Västerås direkt efter jobbet men så fick han lov att åka iväg och jobba så det körde ihop sig lite. Så jag fick ringa efter svärmor och fråga om hon kunde köra dit mig, vilket hon gärna gjorde! :)
 
Väl där så pratade vi bra länge, jag tyckte vi fick en bra kontakt direkt och han var super trevlig. Han visade runt mig i butiken och jag fick pröva på kassan och ta några kunder som kom. Dagen efter skulle han ta sitt beslut och han skulle även prata med arbetsförmedlingen om det. Dock så hörde jag inget ifrån honom utan förrens några dagar senare och jag var den lycklige som blivit utvald av flera andra tjejer. Det kändes väldigt kul när han ringde och bad mig komma förbi, vilket jag gjorde. Vi pratade även denna gången väldigt länge och han lät mig ta några kunder och visade runt mig i butiken igen. Jag frågade vad det var som gjorde att han valde just mig och han berättade att han gillade det lugn som jag hade när jag kom, han sa även att det lugnet smittade av sig på honom. Sen att jag var så glad och positiv var en annan sak han gillade!
 
Så nu är allting klart, jag ska åka och skriva anställningsavtalet idag och jag börjar på måndag. Så det ska bli riktigt kul :) 
 
 
 

Hur det går på praktiken?

Skrivet - 2013-07-04 @ 06:13:03 // Av: Linda

För er som undrar så går det bra på praktiken, det är många system och grejer att hålla reda på. Men det går helt klart framåt! :)

Jag har fått en praktik på Biva där jag sitter i servicecenter, dvs. det är dit de flesta SAAB, Opel och Chevrolet åkare kommer för att handla reservdelar, boka service eller bara rådfråga! Det är så sjukt kul att äntligen få jobba med det jag vill :) Jag har länge velat jobba med något som är bil relaterat och reservdelar och nu får jag göra det :)
Dock kan jag inte så mycket om något av märkena men det är väl sådant man lär sig med tiden :)