Gör som alla andra.

Skrivet - 2012-12-30 @ 12:42:47 // Av: Linda
För att få fart på bloggen så gör jag väl som alla andra och berättar om året som varit genom en återblick månad för månad. För övrigt så har jag försökt bloggat ifrån Iphone-appen, men den verkar inte fungera alls. Eftersom dom totalvägrar publicera inläggen med bilder och det är tråkigt utan - enligt min mening. Jag har skrivit till blogg.se och berättat om problemet som så många andra, men ingenting händer. Vilket är tråkigt, att dom inte förstår att dom tappar bloggare på detta. Jag stannar kvar och hoppas på en ändring, men jag stannar inte hur länge.
 

BIA-mätning tillsammans med Cajsa

Skrivet - 2012-12-17 @ 16:33:37 // Av: Linda
Nu har jag varit på BIA-mätning, det är en mätning som man gör för att se hur mycket fett, muskler och vätska man har i kroppen. Citerat ifrån Prenet: "BIA (Bioelektrisk Impedans Analys) är en vetenskapligt erkänd metod för att mäta kroppens sammansättning. BIA-programmet räknar ut fördelningen av fett, vätska och kroppscellmassa (i huvudsak muskelmassa). Om du äter fel eller för lite kan du förlora cellmassa och råkar då ut för jojo-effekten, när du återgår till att äta normalt. Tack vare BIA-programmet och den personliga rådgivningen är cellmassan alltid under kontroll och du kan känna dig trygg."
 
Jag förstod att jag skulle ha mycket fett och vätska. Men inte trodde jag att jag skulle ha så mycket muskler som jag hade.. Jag tog även beslutet att pröva på deras metod för att gå ned i vikt, Prenet är inte ett dietprogram utan ett viktminskningsprogram där man ändrar sin livsstil. Idag äter jag nästan bara pasta, det är pasta till lunch och middag. Vilket inte är okej, inte i dom mängderna som blir. 

Vi bestämde oss för att ta tag i det här efter jul och då starta på riktigt med att lägga upp en plan åt mig. Jag känner mig riktigt taggad och den här gången tänker jag inte ge upp!

För er som är intresserade utav Prenet kan ni gå in här och läsa mera!

Veckoplanering

Skrivet - 2012-12-17 @ 13:40:00 // Av: Linda
Idag/måndag: Ska ha introduktion på Aspholmens Wellnessclub tillsammans med min nya PT och sedan ska jag tillbaka till Aspholmens Wellnessclub 15:00 för att göra BIA-mätning. 

Tisdag: 10:30 ska jag till Aspholmens Wellnessclub för att få grundintruktionen på gymmet. Planerar även att vara med på lunch spinningen.  

Onsdag: Planera julkappsinköp, har några kvar att köpa. Ska även försöka ta mig till Actic för att säga upp mitt medlemskap där och jag ska även åka till IKEA för att köpa ramar.

Torsdag: Träning på Aspholmens Wellnessclub innan jag åker till Flen för att göra klart dom sista grejerna inför fredagen.

Fredag: Besök hos 2012-års sponsorer för att avsluta 2012 och blicka framåt mot 2013. Planera rallysäsongen vilka tävlingar vi ska åka och vilka tävlingar vi inte ska åka. 
 
Lördag: Försöka fixa dom sista julklapparna.

Söndag: Vila.

Vår och grus.

Skrivet - 2012-12-14 @ 22:22:02 // Av: Linda

Åh vad jag längtar efter våren och få sladda på grusvägarna med min pärla :-) Längtar grymt mycket efter min hemmatävling, jag tror de kommer bli sjukt fränt!

Det händer mycket och jag gillar det.

Skrivet - 2012-12-14 @ 17:56:00 // Av: Linda
Hej! Den här veckan har det hänt mycket och jag gillar när det händer saker. Så jag tänkte berätta lite om hur min vecka har varit. Hur har eran varit? :)
 
Måndag: Då var jag och skrev in mig på arbetsförmedlingen igen, dock vart jag chockad när jag blev erbjuden jobb direkt. Det är ett jobb på Statoil i Hallsberg, det är ej utannonserat och det var upp till arbetsförmedlingen att plocka ut vissa utvalda. När jag kom ut och skulle hämta bilen ur parkeringshuset så stod parkeringsvakten och skrev böter, typiskt. Så jag fick 400 kr i böter för att jag var försenad 3 minuter. Typiskt, men men det var ju jag som inte betalade tillräckligt länge eller såg till att vara tillbaka i tid. Jag åkte hem och käkade lunch, efter det ringde jag till kontaktpersonen som hade hand om rekryteringen till Statoil pratade med honom men då han slutade 14:00 så skulle jag inte hinna så han ville att jag skulle komma in på tisdag förmiddag.

Tisdag: Jag gjorde i ordning alla papper och intyg för att åka och träffa stationschefen i Hallsberg. Var där ungefär halv 10 och vi pratade en stund om vad han sökte för typ av person, vad deras arbetsuppgifter bestod utav och vad som var viktigast för just deras mack. Jag berättade även lite om mig själv och vad jag har gjort tidigare. När jag kom hem så berättade Jimmy att hans rör till burbågen i rally 740in var klara så vi bestämde oss för att åka till Eskilstuna och Finess för att hämta dom. Vi tog även vägen över Flen hem för att hälsa på mor och far lite snabbt.
 
 
Onsdag: Jimmy och jag bestämde oss för att åka och titta på jeans till mig. Precis när vi gjorde oss i ordning för att åka så ringde Nadja som är medlemsrådgivare på Aspholmens Wellnessclub som ringde och berättade att kära Jenny gett mig en julklapp som innebar 500 kr rabatt på deras träningskort, så hon frågade om jag var intresserad utav att börja och om jag ville komma in på ett möte, så vi bokade in ett möte klockan 12. När jag kom dit så kände jag direkt vilken härlig stämning det var och jag trivdes riktigt bra. Jag och Nadja pratade i nästan två timmar om allt och ingenting, medans jag fick sitta i en av deras massagefotöljer och jag lovar er. Hade Nadja varit tyst en stund så hade jag somnat direkt, jag fick pröva på några maskiner och hon visade mig runt i gymmet, på relaxen och i deras gruppträningslokal. Så det slutade med att vi bokade in mig på hennes spinningpass dagen efter.
 
Torsdag: För första gången på väldigt länge så letade jag inte efter ursäkte för att gå och träna, utan jag såg faktiskt fram emot att få träna. Jag åkte till Aspholmens Wellnessclub till strax efter elva som Nadja bett mig om för att vi skulle hinna snacka lite. Hon hade några positiva besked som hon ville ge mig och vad det var vill jag ännu inte avslöja. Men det var mer än vad jag hade förväntat mig. Så jag var med på Nadjas spinningpass och jag kan erkänna att jag var helt slut efter halva passet, det är över ett år sedan jag tränade regelbundet sist och då gjorde jag de kanske i två månader och mycket har hänt sedan dess. Efter passet bokade jag in mig med en annan tjej på gymmet som ska hjälpa mig, vad hon ska hjälpa mig med kan jag ännu inte avslöja. Vad jag kan avslöja är att det är en av de positiva beskeden jag fick tidigare under dagen. Därefter gick Nadja in på gymmet och tränade vilket jag hängde på och motionerade på deras maskiner i 15 minuter. Därefter tog jag och Nadja ytterligare en snack och nu bokade hon in mig för att träffa en PT och även för att få grundinstruktionerna på gymmets maskiner. 

Fredag: Idag har jag mest spenderat dagen till att leta efter presentpåsar, det är dags att tacka sponsorerna för det gånga året. Så nu är allt det klart, det är bara en sak som fattas som jag hoppas kunna fixa redan ikväll, sedan är det dags att åka runt och lämna "sakerna".
 
 
 
 

Klättrar redan på väggarna..

Skrivet - 2012-12-04 @ 11:11:15 // Av: Linda
Jag är nu inne på min andra dag som "arbetslös" och jag klättrar redan på väggarna så att jag håller på att bli tokig! (Läs: tokigare) Just nu håller jag på att städar lite ibland massa rallypapper, så jag får någon ordning på vad som ska vara var. Det är de värsta med rally, att det ska bli så mycket papper att hålla reda på, men samtidigt är det också en charm i det hela.
 
Jag väntar dessutom på en leverans så jag sedan kan åka ut och tacka alla mina samarbetspartners för det gågna året och se om dom vill stanna kvar ett år till, men det verkar vara segt på den fronten och jag börjar lessna på att vänta!
 

En annorlunda måndag.

Skrivet - 2012-12-03 @ 16:36:31 // Av: Linda
Då var det måndag igen, denna veckan kommer jag gå med full betalning utan att jag ens behöver lyfta ett finger om dom inte ringer in mig på ett annat jobb. Men som det ser ut nu så blir det inte så, jag ska givetvis ta tag i att söka andra jobb. Annars blir det att gå tillbaka till arbetsförmedlingen på måndag, jag passade på att hälsa Anna som är chef för Offside där jag hade praktik innan jag tog jobbet på Tele2 och jag är givetvis välkommen tillbaka dit! Så det känns bra.
 
Jag har även funderat lite på att börja plugga, jag har tidigare varit sugen på PR-utbildningen som högskolan har. Sen är jag även sugen på en administrativ utbildning som ger mig behörighet att hålla på med ekonomi och löner. Men är osäker på om jag verkligen pallar att plugga just nu, kanske ska försöka få tag på ett jobb oavsett om det bara är timmar, deltid eller heltid så man får mer stabil inkomst.
 

Ja, vad ska man säga?

Skrivet - 2012-12-02 @ 21:22:00 // Av: Linda
Jag fick idag ett väldigt tråkigt besked, men det är väl sådant man får räkna med. 
 
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Igår var det prisutdelning för Autoexperten Rallycup där vi blev tvåa i Tjejcupen och trea i A/B/C-förare Grupp E. Jag är väldigt nöjd, det har varit ett super tight år där vi har fightats in i det sista. Jag snubblade dock på mållinjen kan man säga, jag var snabbast i första åket i den avgörande tävlingen. Men sedan vart jag för taggad och satte bilen i en betongsugga, vi fick ihop bilen igen till dom sista åkena men maxtiden förstörde min dag. 
Jag kommer ändå ta med det positiva som var och det är att jag var faktiskt snabbast och jag har under hela året verkligen kämpat mig till dessa placeringar och jag förtjänar att se mig själv som en vinnare - jag har inte gett upp fast det varit riktigt tunga perioder med mycket strul utan jag har rest mig igen och gasat vidare!