Det ser ändå ganska bra ut för helgen.

Skrivet - 2013-01-31 @ 14:34:59 // Av: Linda
 
Det ser iaf ut som att det går åt rätt håll inför helgen, det kommer bli kallare mot eftermiddagen/kvällen sen blir det bara kallare och kallare. Så förhoppningsvis fryser vägarna lite grann och vi får lite mer isbotten att åka på och inte detta töväder som varit dom senaste dagarna.. :)

Ryggvärk...

Skrivet - 2013-01-31 @ 07:52:42 // Av: Linda
I natt vaknade jag av att jag hade ryggvärk, kunde inte ligga på rygg utan att det gjorde ont. Kunde inte vända på mig utan att det gjorde ont och jag kan inte förstå vad jag har gjort för att ha så ont. Nu på morgonkvisten så vaknade jag igen av att det gjorde ont och då beslutade jag mig för att gå upp, så jag strechade lite och det känns lite bättre. Men det gör fortfarande ont ibland, ska bli kul att se hur det går att träna idag. Men det är väl bara att bita ihop :)
 
Förövrigt ska jag testa på ett nytt mellanmål idag, kvarg och några hallon. Tänkte ta med det till gymmet och äta där mellan passet tillsammans med min PT Malin och spinningen. Om min rygg nu pallar det dvs, men jag får allt pröva oss fram :).
 
En bild ifrån i lördags innan start..

Redo för lördag!

Skrivet - 2013-01-30 @ 10:58:45 // Av: Linda
Nu är man redo för lördag, vi har justerat in både mina och Jimmys bälten. Så nu sitter vi stadigt om sjufräsen bestämmer sig för att göra något dumt ;) Haha.. 

Vi har startnummer 105 och startar nästsist av alla. Typiskt, jag som avskyr att vänta.. Så vi startar väl vid 13:30 ungefär, så det blir en lång dag. Men jag förstår inte varför arrangörerna väljer att sätta Grupp E sist, Grupp E sliter ingenting på vägarna, våra bilar är original. Så vad förlorar dom på att sätta oss tidigare? Sen är det väl en säkerhetsfråga om ni frågar mig att man inte sätter en Grupp E bil sist och absolut inte en efteranmäld sist i den sista klassen. För folk går oavsett om det står att det är 10 bilar kvar så börjar folk att röra på sig och tänkt då om dessutom kommer en efteranmäld allra sist och publiken inte alls vet om det, som dessutom inte hörs i skogen.
 
När jag åkte min absolut andra skogstävling med Golf 1:an i Ludvika - det var Skogsrundan 2011. Då startade Grupp E sist och sedan hade jag bett om att få starta sist eftersom det var min andra skogstävling och sträckan nog ganska precis 1 mil lång. Då så hade dom fått en efteranmäld i Grupp E som dom sätter sist, dom ansåg inte att det var någon risk med det eftersom publiken SKA stå kvar, men dom vet ju lika väl som alla andra att dom inte alltid står inte kvar till sista bil kommer. En Grupp E bil hörs inte så mycket över skogen när vi kommer. Jag ansåg att det var en säkerhetsrisk att sätta honom sist, men dom valde att inte lyssna på mig. Sen var han dessutom en A-förare och jag är bara C-förare. Jag tror till och med att det står i reglerna hos SBF att man inte får sätta en efteranmäld sist i sista klassen?! Rätta mig gärna om jag har fel.
 

Återbesök hos PREnet efter ytterligare två veckor.

Skrivet - 2013-01-30 @ 09:35:49 // Av: Linda
Idag har jag varit på återbesök hos PREnet igen, det går åt rätt håll med allt och det känns väldigt bra :)
Vi har idag diskuterat om att jag behöver äta ytterligare lite mer protein innan träning, detta för att inte tappa så mycket muskler. PREnet rekommenderar att man äter kesella/kvarg (0,1%), Mini keso, ett helt ägg eller 3st ost/skinka (10%), detta för att dessa produkter innehåller mest protein. 

En träningsvecka för mig ser ut såhär:
Måndag:

10:00 - 11:00 Styrka med min PT Malin
Därefter en tur på motionsbandet

Tisdag:
12:00 - 12:30 Spinning med Nadja
17:00 - 17:30 Box Mix med Malin

Onsdag:
Vila
En kortare prommenad 

Torsdag:
10:00 - 11:00 Styrka med min PT Malin
Därefter en tur på motionsbandet (en kortare tur)
12:00 - 12:30 Spinning med Jonas

Fredag:
Vila
En kortare prommenad

Lördag: (de lördagar det passar)
Vila eller..
10:30 - 11:00 Mage/Rygg med Malin eller Jonas
11:00 - 11:30 FortGjort Multi/Funktionell träning Malin eller Jonas

Söndag: (de söndagar som passar)
Vila

Anledningen till att jag har vissa dagar att vila på är för att det är då som kroppen börjar jobba och sen är det väldigt viktigt att man vilar vissa dagar, annars blir det inga resultat.
 

 

Testat lite..

Skrivet - 2013-01-24 @ 16:14:25 // Av: Linda

Nu har vi testat rally sjufräsen, har fått i nya stolar så vi tog en tur för att se hur det kändes :-)

Nöjd tjej i nya kontorsstolen ;-) Fast min egna är bäst! ;-) Hihi

Göra i ordning all för tävling.

Skrivet - 2013-01-24 @ 14:49:00 // Av: Linda

Dags att börja plocka i ordning allt för att kunna åka tävling, dock har jag inte fått någon ny anmälarlicens så det är tur att den gamla för 2012 gäller Januari 2013 ut :).

Så efter ungefär 3 månaders uppehåll så är det dags att få gasa lite igen, denna gången med ny motor - hoppas att den fungerar som den ska. Jag har bara kört Golfen på snö en gång tidigare så det ska bli spännande nu med det tempot jag hade i höstat så kanske det går annorlunda än då ;)

Veckoplanering

Skrivet - 2013-01-22 @ 20:38:00 // Av: Linda
Igår (Måndag):
10:30- 11:30 Träning med min PT, Malin.
Beställde nya rallystolar, dock inte till mig ;)
Fotografera medans Jimmy kör på järdet.
Jobba med sponsorpresentationen


Idag (Tisdag):
12:00 - 12:30 Spinning
12:30 - 13:00 Var med på Nadja och Malins träning (Yoga)
Sökt nya samarbetspartners
Mejlat gamla samarbetspartners
17:00 - 17:30 Box Mix

Imorgon (Onsdag):
Vilodag
Måste åka till OKQ8 och köpa nya tändstift till min personbil
Byta tändstift och hoppas att den mår lite bättre.

Torsdag:
10:00 - 11:00 Träning med min PT, Malin
17:00 - 20:00 FortGjort Maraton

Fredag:
Åka till Flen för att förberede inför Skutskärsratten
För förhoppningsvis lite positiva besked.

Lördag:
Åker vi till Skutskär
 


Söndag:
Rally i Skutskär

Föråkare i Skutskärsratten på söndag!

Skrivet - 2013-01-20 @ 16:42:00 // Av: Linda

På söndag åker vi till Skutskär för att testa rallybilen, dessutom så passar vi på att åka föråkare i Skutskärsratten. Ett ypperligt tillfälle att se så nya motorn fungerar och för mig att köra på snö igen. Har ingen direkt erfarenhet av att åka på snö. Åkte några små sprintar med Golf 1:an och två skogstävlingar varav ena som inte slutade så bra ;) Tur att det finns snälla människor i skogen!!

Har även åkt en föråkartävling innan med Golf 3:an men den sträckan var så galet snabb så jag fegade ur totalt :P


Foto: Urban Jansson, www.rallyrepo.com

Träningsvärk!

Skrivet - 2013-01-20 @ 14:41:39 // Av: Linda
Shit vilken träningsvärk jag har efter gårdagen, körde först ett 30 minuters pass Mage/Rygg och därefter ett 30 minuters pass Multi träning. Har grym träningsvärk i benen och i armarna, men det var sjukt kul och utmanande! :)
 

Ändring i planeringen.

Skrivet - 2013-01-19 @ 09:48:00 // Av: Linda
Det vart lite ändring i veckoplaneringen som jag la ut i måndags, jag skulle ha varit kvar i Flen tills imorgon men beslutade att följa med sambon hem igår. Så idag kör jag två pass på Aspholmens Wellnessclub istället.

10:30 Mage/Rygg pass
11:00 Multi träning

Jag har velat pröva på Mage/Rygg passet länge, men det har inte passat ihop med mat. Så idag tog jag tillfället att pröva det, det är ju dessutom min PT som håller i det så då kan hon få plåga mig rejält ;) Kanske man orkar ratta lite rallybil nästa söndag i Skutskär ;).

Väntar på delar..

Skrivet - 2013-01-18 @ 20:53:09 // Av: Linda

Två motorer som väntar på delar, perfekt att ha i reserv. ;)

Kalops

Skrivet - 2013-01-18 @ 16:54:00 // Av: Linda
Det är tur att man åker hem till Flen lite då och då, hade dessutom planerat in det så bra så att högrev var billigare på Coop. Så ikväll blir det kalops med ris, så sjukt gott det är! :D

Sen tänkte jag ta en tur till gymmet imorgon för att låta Malin plåga mig på Mage/Rygg (om jag får plats) och Funktionell träning :)

I Flen på besök

Skrivet - 2013-01-18 @ 15:00:40 // Av: Linda
Hemma på besök i Flen. Passade på att hälsa på Sa Screen och disskutera en ny go idé som jag hade :) Jag tror det kan bli riktigt fränt faktiskt, ni ska få se när det är klart :) Sen ska det bytas lite dekaler, men då det är fullt i garaget så kom vi överrens om att ta det när det blir lite varmare.

Det är alltid så kul att komma hem till Flen, det finns en som blir extra glad när man kommer hem och gärna ska ha all uppmärksamhet och helst ska inte Dogge få någon alls.

 
 
 

Stora förändringar på kort tid.

Skrivet - 2013-01-17 @ 09:23:12 // Av: Linda
Jag har gjort ganska stora förändringar på kort tid i mitt liv och det har gett resultat. Igår var jag ju som sagt hos Cajsa på PREnet som är ett viktminskningsprogram och det visade sig att min ändring utav kost, avstånd ifrån Coca Cola (som jag drack nästan en hel flaska om dagen), chips (som jag åt alldeles för ofta) och framför allt pasta (åt en hel tallrik med bara pasta till lunch och middag).
  • Så har jag lyckats att ändra min kost efter tallriksmodellen och äter mycket sallad.
  • Jag tänker mig för innan jag äter något som innehåller mycket socker tex. chocklad. Då kan jag ta en ruta av en hel marabou chockladkaka och sedan är det bra, det är heller inte varje dag eller varannan dag utan det är en gång i veckan - vilket är ett stort kliv för mig då jag ätit minst en sportlunch varje dag.
  • Jag har bytt ut all onyttig pasta mot ungefär en näve fullkornspasta, jag äter numera potatis som jag annars inte tycker om. 
  • Jag har bytt ut Coca Cola och all kolsyrad dryck till vatten
  • Jag äter kött, kyckling eller fisk till maten och inte bara pasta som tidigare
  • Jag tränar minst tre gånger i veckan
För mig är detta en stor förändring och jag tänker fortsätta såhär. Detta gör jag för att jag känner en sådan stor skillnad i kroppen och knoppen.
 
  • Jag blir mätt efter maten och viktigast utav allt jag är fortsatt mätt - inte som tidigare att jag blev hungrig efter ett tag igen.
  • Jag sover bättre på nätterna
  • Jag är mycket gladare
  • Jag orkar mer
  • Jag mår bättre
Det som är viktigt när du tänker gå ned i vikt är att du gör det för din egen skull, inte för att någon annan gör det eller för att någon annan säger att du ska göra det. Utan det gäller att du själv bestämmer dig för det. Annars kommer du falla tillbaka väldigt lätt igen, för då har du själv inte viljan för en förändring. Sen gäller det att vara medveten om vart bristerna ligger. Som jag har blivit, mina brister är att jag ätit bara pasta, ätit alldeles för mycket chips och chocklad samt druckit ungefär en hel (stor) flaska Coca Cola per dag.
 

Glad tjej!

Skrivet - 2013-01-16 @ 09:36:46 // Av: Linda

Mötet med Cajsa på PREnet gick bra :) Är dock förvånad över resultatet på dom här två veckorna! Det är positivt. Nu ska jag bara lära mig att äta mer protein mot hur mycket jag tänker träna så jag finner en balans och inte tappar musklerna. :)

14 dagars återbesök

Skrivet - 2013-01-16 @ 07:21:19 // Av: Linda

Idag ska jag träffa Cajsa igen och se om det skett några förändringar i kroppen eller inte. Ska bli spännande att se :)

Pasta med lax

Skrivet - 2013-01-14 @ 12:49:05 // Av: Linda

Pasta med lax

Snabb och enkel laxpasta med bara tre ingredienser! Laxpastan går extra snabbt med färdig Kelda ostsås. Mums!

Ingredienser

150 g pasta 
3 skivor rökt lax, ca 75 g 
2 dl Kelda® Pastasås Mild ost

Gör så här

  • Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
  • Strimla laxen.
  • Värm såsen.
  • Blanda pastan med såsen och laxen.
  • Servera med bröd och sallad
Avslutade med att krydda lite med oregano. Blev super gott!
 
Fler recept hittar du på arla.se

Veckoplanering

Skrivet - 2013-01-14 @ 12:44:00 // Av: Linda
Idag (Måndag):
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Frukost
10:00 Träna med min PT Malin
13:00 Lunch
Fixa med rallygrejer
Jobbsök
18:00 Middag
 
Imorgon (Tisdag):
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Frukost
09:00 Träffa Per och få nyckel till maskinerna på gymmet.
12:00 Spinning
13:00 Lunch
Fixa med rallygrejer
Jobbsök
18:00 Middag
 
Onsdag:
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Träffa Cajsa på Prenet
09:00 Frukost
Ev åka och pröva Hybrid + hjälm.
13:00 Lunch
Ev åka och pröva Hybrid + hjälm.
18:00 Middag
 
Torsdag:
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Frukost
10:00 Träna med min PT Malin
12:00 Spinning
13:00 Lunch
Åker nog hem till Flen.
18:00 Middag
 
Fredag: 
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Frukost
Försöka ta mig ner till SA Screen
13:00 Lunch
Ingenting planerat just nu.
18:00 Middag
Lördag:
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Frukost
Fixa i ordning det sista på rallybilen
18:00 Middag

Söndag:
07:45 Klockan står på ringning.
08:00 Frukost
Tillbaka till Örebro
18:00 Middag
 
Anledningen till att jag skiver ut när jag ska äta är för att jag har bestämda tider (mest för att påminna mig själv!) :)
 

Har en riktigt kul grej på gång.

Skrivet - 2013-01-13 @ 19:35:08 // Av: Linda
Förhoppningsvis om allting går den vägen som jag vill, så har jag en riktigt kul grej på gång. Men tänker inte avslöja vad förens jag vet säkert att det blir av.. :)
 

Jag har aldrig gjort egen....

Skrivet - 2013-01-11 @ 19:06:51 // Av: Linda

Tidigare har jag aldrig gjort Tzatziki tidigare och jag kan nog räkna dom gångerna jag ätit det på en hand. Men jag fick tipset av min rådgivare på Prenet att göra en egen Tzatziki. Så jag frågade på Facebook om någon hade ett gott recept på det och då svarade underbara Ida. Så jag googlade lite på recept och hittade ett LCHF recept som jag fick efter, Tzatzikin skulle göras på riven gurka, turkisk yoghurt, vitlök, olivolja, salt och svartpeppar så jag tänkte att jag skulle pröva det! Gud så gott det blev :-D

Ni glömmer väl inte att följa min blogg?

Skrivet - 2013-01-09 @ 10:59:59 // Av: Linda
Följ min blogg med Bloglovin

Preliminär tävlingskalender!

Skrivet - 2013-01-09 @ 10:31:59 // Av: Linda

Har gjort en preliminär tävlingskalender. Dock har jag valt att inte visa vilka tävlingar vi ska åka ännu, utan det kommer senare :)

ÅTERBLICK - DECEMBER 2012

Skrivet - 2013-01-08 @ 14:53:00 // Av: Linda
Mormor gick bort, R.I.P :( <3
 
Begravning utav mormor :( <3
 
Prisutdelning för Autoexperten Rallycup samt DM för Södermanland/Västmanlands BSF där vi slutade trea i A/B/C-förare Grupp E och tvåa i tjejklassen (bästa poängtagare). Vi blev även tvåa i A/B/C-förare Grupp E i DM:et och 10 totalt i standardklassen.
 
Fick lov att sluta på Manpower då jag var sjuk EN DAG!!! och Transcom valde att avsluta mitt uppdrag hos dom. Vilket Manpower tyckte var idiotiskt - så dom hade inget annat val än att säga upp mitt uppdrag dom också.
 
Började gymma på Aspholmens Wellnessclub!
 
Åkte runt till alla sponsorer och gav dom sina julklappar.
 
Firade julafton i Örebro tillsammans med min sambo Jimmy och hans föräldrar.
 
Firade nyår i Örebro tillsammans med min sambo Jimmy och hans föräldrar.

ÅTERBLICK - NOVEMBER 2012

Skrivet - 2013-01-08 @ 14:44:29 // Av: Linda
Jag slutade min praktik på grossist företaget Offside.
 
Var på arbetsinterljuv på Manpower
 
Var på introduktion på Transcom, Karlskoga
 
Fick jobbet på Manpower

Började jobba på Manpower som kundtjänstmedarbetare

ÅTERBLICK - OKTOBER 2012

Skrivet - 2013-01-08 @ 14:40:00 // Av: Linda
Kolsvarundan - Finalen i Tjej RM och Rally SM. Första gången jag hade en annan Co-driver och till denna tävling så åkte Ida Lidebjer Granberg med. På fredagen fick vi reka alla sträckor så där läste Ida noterna för mig och jag sa till om det var något jag ville lägga till eller ändra. Det enda vi la till var varningar eller pass upp om det var något vi reagerade på. På fredagskvällen körde vi en sträcka två gånger, typiskt nog så fick jag inte igång ljusen i ljusboxen första sträckan och Ida missade kartläsarlampan så vi tappade en del tid. På lördagen körde vi tre sträckor två gånger i två olika etappet. Ida skötte noterna klockrent - synd bara att jag inte vågar åka på dom fullt ännu. Men det kommer :) Vi blev tvåa i Grupp E/VOC och femma totalt under den tävlingen. Detta gav oss en andra plats i slutresultetet Grupp E/VOC och en fjärde plats totalt!
 

Rally Xplosion - Snabbast i Grupp E efter första åket, vill andra åket började det regna rätt kraftigt. Tyvärr körde vi in i en betongsugga så vi fick maxtid det åket. Tur nog så hade vi med oss alla delar som gick sönder och hann byta det innan tredje åket. Där hade vi tredje tid och i sista åket hade vi andra tid i klassen.

Rikspokalen - Gjorde jag comeback i nothäftet efter två års uppehåll. Denna gången tillsammans med min sambo. Det var som bambi på hal is bitvis och det sladdade mer än vad det gick rakt, men vi blev trea i A/B/C-förare och snabbaste C-förare. Andra tid på SS2 trotts att vi var in och vände i en trädgård (ber om ursäkt för det). 
 

ÅTERBLICK - SEPTEMBER 2012

Skrivet - 2013-01-08 @ 11:11:15 // Av: Linda

JR:s Minne - Åkte kartläsare åt min sambo en sprint i Hällabrottet, Kumla.
Vi vann A/B/C-förare Grupp E med 28 sekunder.


Brukssvängen - Denna tävlingen började dåligt, första sträckan var på en folkracebana som jag aldrig tidigare varken kört eller åkt kartläsare på. Det var många blinda krön som man inte såg någonting alls över när man kom upp på krönet sedan försvann vägen precis bakom. Jag fick ingen flyt på asfaltspartiet och vi gjorde en riktigt useltid. På skogssträckorna hade vi trejde tid i C-förare Grupp E, men tappade för mycket på banan.
 
Möklintasprinten - Inför denna tävling så bestämde jag mig att jag skulle ge grabbarna en riktig match. Jag intalade mig själv att dom verkligen skulle få åka och att jag skulle bevisa för ett flertal att jag också kan åka fort. Vilket vi gjorde, vi blev tvåa i A/B/C-förare Grupp E och snabbaste C-förare.

Runt Mjölkpallen Pokalen - Gnesta är kända för att ha riktigt luriga vägar, även här. Vi hade bra flyt på SS1 och SS2 åkte vi ifatt en bil som startat två minuter framför oss och blev lite hindrade. Men ändå vart vi trea ibland C-förarna i Grupp E.
 
Jag slutade på serviceutbildningen på Lernia.

Actic kortet uppsagt!

Skrivet - 2013-01-08 @ 09:54:09 // Av: Linda

Nu är Actic kortet uppsagt och det var med ett leende som jag sa upp det :) Det känns riktigt bra då jag aldrig trivts där. Finns ingen slags service hos någon utav dom som jobbar där.

Veckoplanering

Skrivet - 2013-01-08 @ 07:57:26 // Av: Linda
Då tänkte jag ta och skriva om min veckoplanering (bättre sent än aldrig eller hur) ;) Om någon undrar varför jag skriver dit vilka tider jag äter mat så är det för att jag har bestämda tider att äta på, för att komma in i rutin och sedan hålla dessa.
 
Igår (Måndag):
Väckarklockan står på 07:45
Frukost 08:00
Träffa min PT Malin 10:00
Lunch 13:00
Hämta en bil
Step Styrka 17:00
Kvällsmat 18:00
 
Idag (Tisdag):
Väckarklockan står på 07:45
Frukost 08:00
Spinning 12:00
Lunch 13:00
Säga upp mitt medlemskap på Actic
Box Mix 17:00
Kvällsmat 18:00
 
Imorgon (Onsdag):
Väckarklockan står på 07:45
Frukost 08:00
Träffa min PT Malin 10:00
Styrketräna därefter
Lunch 13:00
Fundera och söka runt på vart jag kan tänka mig ha en praktik/jobb
Kvällsmat 18:00
 
Torsdag:
Väckarklockan står på 07:45
Frukost 08:00
Spinning 12:00
Lunch 13:00
Sponsorjakt
Kvällsmat 18:00

Fredag:
Väckarklockan står på 07:45
Frukost 08:00
Träffa min PT Malin 10:00 (?)
Styrketräna därefter
Lunch 13:00
Sponsorjakt
Kvällsmat 18:00
 
Lördag:
Inget planerat än så länge..

Söndag:
Inget planerat än så länge..
 
Trött tjej efter Step Styrkan igår..

Att jag inte lärt mig äta detta tidigare.

Skrivet - 2013-01-07 @ 21:15:00 // Av: Linda
Att jag inte har lärt mig att äta lax tidigare, det är så sjukt gott! Så idag blev det att pröva det, har prövat tidigare med skivad röklax men denna som vi gjorde i ugn med citronsås var super god! Så idag har jag ätit lax, citronsås, potatis, broccoli mix och sallad. :)
 

ÅTERBLICK - AUGUSTI 2012

Skrivet - 2013-01-07 @ 14:09:00 // Av: Linda
FG Parallellen - Min andra asfaltstävling i kariärren, slutade fyra i C-Grupp E. Riktigt nöjd, har inte rätta tekniken för att åka på asfalt. Men det kommer, kul hade vi allt och satan vad det sladdade på asfalten :) Kartläsare för den tävlingen var Josefina! :)
 

Västrallyt - Andra deltävlingen i Grupp E Cupen tillsammans med Josefina, målet var att ta oss i mål för att ta poäng i tjejcupen så ingen kunde komma och ta andra platsen ifrån oss.. Tyvärr åkte vi av på SS1 och tvingades bryta strax där efter.


Kungsängssprinten - Åkte kartläsare åt Linnéa Flod för att ge henne lite tips till sin körning. Hon hade inte kört på några månader då hon bytit handleden men nu var den läkt och det var dags att gasa lite igen. Dock gick det inte som vi planerat med en lättare avåkning och en växellåda som krånglade satan.

Dunderracet - Åkte kartläsare åt min älskade pojkvän och sambo, hans första tävling i år och vi slutade fyra i A/B/C-Grupp E. Vi är båda riktigt nöjda!
 
Började min praktik på grossist företaget Offside..

ÅTERBLICK - JULI 2012

Skrivet - 2013-01-07 @ 13:59:01 // Av: Linda
"Sommarlov" ifrån Lernia 
Kullingstrofén - Körde andra deltävlingen i Tjej RM med Josefina som Co-driver. En tävling som passade mig riktigt bra, dock tappade vi en placering på SS1 tråkigt nog. Men sådant är rally, bara att bryta ihop och komma igen. ;)

ÅTERBLICK - JUNI 2012

Skrivet - 2013-01-07 @ 09:15:58 // Av: Linda
Kopparsvängen- Första deltävlingen i Tjej RM. Onotad, det var väldigt mycket lösgrus och jag tyckte det styrde dåligt så det blev en skogsvisit. Skönt att man inte var ensam om att åka av där, precis när dom fått upp och bort mig kom en Grupp E kollega och rullade där jag hade åkt av. Dock var det lite tråkigt då bilen blev väldigt ful.
 
Trendab-Rallyt- Nu var äntligen Micke tillbaka i högerstolen när det var dags att åka lite onotad. Nu tyckte jag att det började släppa lite och jag började återigen våga lita på bilen. På sista sträckan hade vi delad tredje tid i klassen.
 
Violsprinten- Då Micke ville filma tävlingen så fick jag med mig en gammal A-förare i högerstolen. Mats Forsberg som själv kört bla. Volvo Amazon och "Hundkoja" lotsade mig. Mycket hjälp och tips fick jag. Många spärrar släppte. 6:a i C av 13st och 13:e totalt av 24st. Klart godkänd tävling.
 
Swedol Ludvikaruschen - En sprint med en sträcka som kördes två gånger. Jag kunde inte riktigt tagga till som krävdes på denna tävling och jag gjorde många små misstag. Men många lärorika sådana också! Roger Clefberg var där och klockade oss mot dom andra Grupp E kollegorna, jag var med riktigt bra fram tills dom två sista vägbytena som jag inte fick till där tappade jag massor. Bara bryta ihop och komma igen.
 

ÅTERBLICK - MAJ 2012

Skrivet - 2013-01-07 @ 09:05:00 // Av: Linda
Morgongåvasvängen - Åkte årets första tävling, eller ja, iallafall grustävling. Fick sådant oflyt så det är fasiken inte sant. Stod halmbalar i varje sväng så man såg inte hur mycket det svängde eller hur vägen såg ut.
 

Mälarrallyt -
Jag och Josefina gjorde notdebut, första tävlingen för mig att åka efter noter. Tyvärr bröt vi på SS1 med trasig kopplingsvajer.
 

Götenerundan - Min och Josefinas andra notade tävling, vi tog den mest som träning. Tyvärr bröt vi på SS2 med ledsen motor.
 
På pallbokar i garaget igen och den trasiga kopplingavajern.
 
 
Denna gjorde att motorn blev ledsen i Götenerundan, fel monterad.
 
 
 

Nu går jag in i nästa fas

Skrivet - 2013-01-05 @ 19:22:00 // Av: Linda
Nu är det dags att gå in i nästa fas efter två dagar med bara vatten + pulver som mat. Nu får jag lägga till en måltid, sen är det två shakes som gäller, dvs. mjölk + pulver som man dricker. 
 
 
Detta ska hjälpa kroppen att ställa om sig. Jag har tidigare i stortsett bara ätit pasta, dvs en hel tallrik med bara pasta. Nu ska jag ställa om kroppen till att vänja sig äta rätt och samtidigt ska det hjälpa mig att gå ned till min målvikt som jag har satt.
 
Så idag blev min middag sallad, kyckling och fullkornspasta. Enligt tallriksmodellen :)
 

It's alive!

Skrivet - 2013-01-05 @ 15:02:00 // Av: Linda
 
Så såg motoruttrymmet ut i morse på rallybilen, men eftersom jag har sådana otroligt bra mekaniker (Pappa och min sambo) så är nu nya motorn i och den är även provkörd. Så nu är det bara att jobba ihop en ny budget så vi kan börja åka lite rally. Verkar dock som många företag håller hårt i sin plånbok och inte gärna sponsrar just nu. Men vi letar vidare :).
 
 

Våran roadtripp började bra

Skrivet - 2013-01-04 @ 10:41:53 // Av: Linda

Vi hann inte ens komma fram till Katrineholm innan det var stopp på vägen. Vi vet inte varför men antar att någon kört in o vajer räcket mellan Valla - Katrineholm. Men som tur var slapp vi stå så länge.

Nu fortsätter resan vidare!

Första dagen på resten av mitt liv.

Skrivet - 2013-01-03 @ 13:11:00 // Av: Linda
Idag är första dagen på min förändring, jag har länge känt att jag inte riktigt vet vem jag är och att jag inte trivs med mig själv. Så därför har jag beslutat att göra något åt det och göra en förändring, detta med hjälp av Prenet och regelbunden träning. 
 
Jag började med att ta steget genom att avsluta mitt medlemskap på Actic och täcknade istället ett nytt medlemskap hos Aspholmens Wellnessclub. På Aspholmens Wellnessclub fick jag även kontakt med Cajsa som är min rådgivare på Prenet. Prenet är alltså ett viktminskningsprogram. Så idag började vi med en "urrensning" ur kroppen och detta genom att äta Prenet GO, detta gör men för att på enklast sätt bryta gamla vanor och sedan starta upp med nya - mycket för att minska jojo-effekten.


 

ÅTERBLICK - APRIL 2012

Skrivet - 2013-01-03 @ 09:01:06 // Av: Linda
Jag hoppade in akut som kartläsare åt Roger Clefberg, Västerås MS. Tyvärr gick en drivaxel av och vi tappade lite tid på det. Men jäklar vad bilen går, vi blev ändå 6:a av 15 st i A-förare 2WD

ÅTERBLICK - MARS 2012

Skrivet - 2013-01-03 @ 08:58:20 // Av: Linda
Vi skickade gamla motorn på renovering hos Engson Motor

ÅTERBLICK - FEBRUARI 2012

Skrivet - 2013-01-03 @ 08:57:00 // Av: Linda
Åkte föråkare i Dalapokalen, första gången jag åkte med Golf 3:an på snö. Väldigt snabba vägar, passade inte  alls mig. Dessutom så höll vi på att få soppatorsk på väg in till slutmålet - en sak jag aldrig kommer att glömma, håll koll på tankmätaren!
 
 
 
Åkte kartläsare åt Gunnar i Sundsvall, Stjärnsvängen hette tävlingen. Det kunde ha slutat illa här på SS1 (se bilden) Men som tur är Gunnar en duktig förare och han redde ut situationen, annars hade vi nog behövt gamarnas hjälp.
Vi blev efter mycket om och men 3:a i våran klass HRC klass 8 (HRB 8).
 
Åkte kartläsare åt Gunnar i Ludvika, Skogsrundan hette tävlingen. Vi blev 2:a trotts att motorhuven lossnade på ena sträckan och vi fick slå av helt på farten. Räknar vi bort detta hade vi haft segern, tappade 10 sek på han som vann på den sträckan motorhuven lossnade. Det kändes väldigt surt :P

ÅTERBLICK - JANUARI 2012

Skrivet - 2013-01-03 @ 08:48:00 // Av: Linda
Planerna för en ny rally säsong var i fullgång.
 
Har inga bilder ifrån Januari pga att jag bytte telefon lite längre in på året.