Rally idag igen :)

Skrivet - 2011-10-15 @ 21:25:04 // Av: Linda

Idag har jag åkt rally, denna gång tillsammans med Jimmy, min pojkvän :) Det gick helt okej faktiskt, han har ju inte kört mycket det här året och bara kört den här bilen med nya motorn en gång tror jag! Men jag tror att han är någorlunda nöjd faktiskt :) Jag har haft skit kul idag ) Det är sjukt sköj att åka RWD!

Vila i frid!

Skrivet - 2011-10-14 @ 10:48:16 // Av: Linda

Nu är det jobbigt, min mormors brors fru har nu somnat in :( Riktigt tråkigt, kommer kännas extremt konstigt vid kalas och liknande när hon inte kommer att vara där :( rest in peace <3

Rallyåret 2011 börjar lida mot sitt slut!

Skrivet - 2011-10-05 @ 10:00:00 // Av: Linda
Inte trodde jag att i början av året att jag, som rookie bakom förarstolen i rally, skulle köra in på en fjärde plats i Bergslagens Rallycup av 18 startande i klassen A/B/C-förare Grupp E, inte trodde jag som rookie att jag dessutom skulle bli bästa tjej i Bergslagens Rallycup av tre stycken. Inte trodde jag att jag skulle börja året med en VW Golf MK1 Grupp E och avsluta året med en VW Golf MK3 Grupp E. Jag trodde heller aldrig att tre företag skulle gå in och stötta mig till KMK-Trofén, nej. Detta året har gått över förväntan och det jag kommer att leva längst på, vet ni vad det är? Det är att om jag hade åkt tävlingen i Gnesta och inte som föråkare så hade jag slutat på en andra plats i A/B/C-förare Grupp E. Den hade inte suttit fel, helt klart!

Just nu så försöker jag få ihop en årsberättelse till mina sponsorer och dessutom en ny sponsorbudget för 2012, vad vi kommer att åka är inte helt bestämt utan det beror helt enkelt på hur mycket pengar vi får ihop.

Jag tror att under detta året har jag hunnit med att köra 20 tävlingar och då räknar jag med KMK-Trofén som går nu i helgen (7-8/10) och den tävlingen, åh, gud så jag längtar. Jag tror inte att min chans för en framskjuten placering eller till och med en pallplacering är speciellt stor. Men den erfarenhet som jag kommer att få körmässigt av att köra dessa långa, härliga och fina sträckorna kommer att bli värdefulla tills nästa år! Förhoppningsvis får vi en riktigt fin vinter så vi kan åka en och en annan vintertävling runt om i Sverige och dessutom få starta Rallyåret 2012 med att köra en träning i Eskilstuna för att få chansen att pröva på rallybilen på snö, varken jag eller farsgubben har kört med Golf 3an på snö ännu, så det ska bli spännande. Golf 1an jag hade, den var väldigt vinglig på snö, då måste ju bara Golf 3an vara rena drömmen! :D

VW Golf MK1, Grupp E
Bilen som jag började min rallykarriär i och blev 7a i A/B/C-förare Grupp E
första tävlingen bakom ratten någonstin och dessutom slog en A- och en B-förare!

VW Golf MK3, Grupp E
Bilen som jag kommer att avsluta mitt rallyår 2011 i. Dels som 4a i Bergslagens Rallycup.
Vi får dessutom se hur det går i KMK-Trofén ;) Inget är ju avgjort ännu.

Inför KMK-Trofén 2011

Skrivet - 2011-10-05 @ 08:05:13 // Av: Linda
Jag har verkligen fått tag i världens bästa dekalsnubbar som trycker mina dekaler, mina teamkläder och har tagit fram min snygga Lindas Motorsport.com som jag har i framrutan, tycker det är så grymt coolt att dom kan göra så via en dator och så blir det exakt som dom har gjort det i datorn ut på "papper".

KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÅ DOM STÖRRE!!!!

Nya sponsordekalerna till KMK-Trofén:
- Rent A Space
www.flyttar.se (Motorhuven)
- BK Schakt AB (Ovanför framrutan)
- Sparreholms Åkeri AB (På sidodörren, snett ovanför rutan)
- Johannas Rallyfoto (På bakluckan, på sidan av rutan)