Det är tufft, men jag ska tillbaka.

Skrivet - 2015-03-19 @ 10:40:53 // Av: Linda
Det var ett tag sedan sist, jag har inte skrivit så mycket senaste tiden då det varit oerhört mycket som hänt. Men just nu är jag sjukskriven efter skit som hände i somras. Men jag hoppas på att lösa det så jag kan börja jobba timmar på måndag igen, förhoppningsvis så löser allt sig till det bästa.
 
Jag gick i Januari in i Fas 3 hos Arbetsförmedlingen vilket innebär att det är nolltollerans mot arbetslösa, så jag fick erbjudande att börja arbeta för Örebro Kommun. Fick träffa två utav cheferna där och dom berättade om sina arbetslag som dom kan erbjuda. Men eftersom jag då hade en tjänst på gång på Pressbyrån, där jag även fick arbeta timmar som varvades med att jag hade praktik där. Då försökte dom lösa det så jag kunde fortsätta där eftersom jag var garanterad en tjänst då Pressbyrån. Men då förutsättningerna för chefen på Pressbyrån ändrades så kunde hon inte längre garantera en tjänst där, vilket dels gjorde mig orolig men även Örebro Kommun eftersom hela idén var att jag skulle bli anställd i April när praktiken där var slut. Så vi beslutade att ha ett möte mig, Örebro Kommun och Pressbyrån vilket vart "droppen" för mig och jag bröt ihop totalt. Hade precis fått diagnosen PTSD, vilket gör att jag har svårt att somna på kvällarna, koncentera mig, svår ångest och sätter en oerhörd press på mig själv. Har svårt att hantera stress och drar mig gärna undan. 
 
Just nu så har jag varit på tre stycken bedömningssamtal som också gett mig diagnosen PTSD. Så jag ska nu få vänta på en remiss till en behandling för att minska alla känslor som jag har idag. Därefter ska vi även utvärdera om jag har ADHD, vilket jag hade redan innan i somras men som dessutom har förvärrats efter det som hänt. Det som är så skönt i det hela är att jag fått världens bästa chef på Örebro Kommun som verkligen förstår och gör allt för att jag ska kunna komma tillbaka till arbetet, det är som hon säger, vi har ett år på oss att lösa det här. Så jag behöver verkligen inte känna någon panik, stress eller ångest över att det inte fungerar att arbeta just nu. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg dig?