För er som inte vet..

Skrivet - 2013-09-02 @ 09:11:40 // Av: Linda

Så har vi sålt golfen och istället köpt en Opel Astra 1,6 16v Grupp E som jag ska tävla i framöver. Det är Jan Erik Eriksson från Ludvika som byggt bilen så det fanns inte så mycket att tveka om när vi köpte den :) Bilen har bara gått två skogsrallyn (tre nu efter Kolsva) sen har den gått några asfaltssprintar.

Jag var en aningen nervös innan start i Kolsva för hur bilen betedde sig, då en kompis sagt att dom är väldigt oroliga i bakvagnen. Så det vart en väldigt för tidig inbromsning inför första sväng då det sitter hårda bromsbelägg på den som jag inte alls är van vid, men några svängar in började vi komma in i bilens beteende och hur mycket jag vågade attackera och vilken växel jag kunde åka på. Men det är stor skillnad mot Golfen så tror detta kan bli riktigt bra bara vi får åka lite mer ihop :)

Dessutom så lyckades vi ta en tredjeplats totalt i Grupp E samt en andra plats i C i debuten så det kändes riktigt bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg dig?