Ny vecka

Skrivet - 2013-02-20 @ 11:36:00 // Av: Linda
Nu är vi inne på en ny vecka med nya möjligheter, det känns härligt att vi närmar oss våren och gruspremiären. Jag kan erkänna nu att jag saknar att sladda runt på gruset istället för snön, för delen med snö om man åker av är att bilen inte får så stora skador (förhoppningsvis) i jämförelse mot om man åker av när det är sommar. Då brukar dessutom farten vara högre och det finns inga snövallar som bromsar ner farten ;)
 
På lördag ska vi köra igen, denna gången är det Gnesta som står som arrangör och vi ska åka deras "berömda" finnviksknixen. Denna gång är första start 15:30, dvs att det kommer vara på gränsen att det blir mörkt innan alla hinner upp till gården, men det lär nog vara mörkt på vägen tillbaka för alla. Det är tur att ljusboxen är färdigservad och bara att sätta dit. Nu gäller det dock att lilla jag kommer ihåg att slå igång ljusboxen och inte bara extraljusen på lördag ;) Risken finns nog att det är mörkt inne på vissa partier i skogen.
 
Jag tänkte även om jag får en bra känsla på lördag köra en sista vintertävling efter Gnesta, dock av
slöjar jag inte ännu vilken det blir isåfall. Jag har hittils inte tyckt att det är så kul att köra rally på snö, men ska man komma någon vart behöver man bemästra den färdigheten också. Men som sagt, vi får se hur det känns på lördag :)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg dig?